Tartu Descartes'i Kool
INFOLEHT
13. – 17. märts 2017      Nr 26 (677)              



TUNNUSTUS

JUHTKOND TÄNAB

•    9.a klassi õpilast Kristiina Theresa Kuusikut, kes saavutas kunstiolümpiaadil 1. koha; ning tema juhendajat Helle Laasi
•    inglise keele 8. klasside olümpiaadil kooli esindanud õpilasi: Kerli Põhjala (8.a), Ingeli Soovik (8.b) ja Maria Eliise Merimäe (8.c); ning nende juhendajat Laivi Haldmad
•    õpetaja Pirgit Palmi, Terje Lelovit ja Ingrid Rumpi, kes korraldasid linna 4.-6. kl matemaatikaolümpiaadi

ÜRITUSED

E      13. märts

  9.10    2.a kl tund kunstnik Tiia Järvpõlluga
10.10    9.a kl tund kunstnik Tiia Järvpõlluga
17.30    Hoolekogu koosolek kohvikus

T      14. märts

Emakeelepäev

10.10    4.-6. kl õpilaste etluskonkurss "Ellen Niiduga Midrimaal" aulas
11.15    1.-3. kl jutuvestjate konkursi koolivoor aulas
14.05    Tugimeeskonna nõupidamine kab 117

K      15. märts

  9.30    3.a klass loodusmuuseumis
11.15    Juhtkonna nõupidamine
12.00    Tantsuvahetund 1.-9. kl aulas

N      16. märts

  8.30    Matemaatikavõistlus Känguru
10.55    Liikumisvahetund 1. kl võimlas
12.00    Tantsuvahetund 4.-9. kl aulas
12.00    Liikumisvahetund 2.-3. kl võimlas

R      17. märts

KOOLIELU

•    6. KLASSID AHHAAS

17. veebr õppisid 6. klassid matemaatikat AHHAA teaduskeskuses. Programm "Täitsa pael" kestis terve koolipäeva ja hõlmas endas mitmeid erinevaid tegevusi: avastati matemaatikat eksponaatide saalis ülesandeid lahendades, õpiti eluks vajalikke sõlmi siduma, tutvuti Euleri võrgustikuga ning uuriti matemaatika ilu teadusteatrit vaadates ja ise kaasa mängides.

Õpilaste muljed:
Miks on hea õppida koolist väljas, näiteks AHHAAs?
* Saad külastada erinevaid kohti, saad kogeda erinevaid õppimisviise.
* Mulle meeldis, et saime kogeda midagi uut ja ise tegutseda.
* Ülesanded olid lahedad.
* On hea terve tund mitte ühe koha peal istuda ja õpikust õppida, vaid käia väljas ja saada uusi teadmisi, mida koolis ei saa.
* AHHAAs on teistsugune programm ja see erineb tavalisest koolipäevast. Saad natukene teiste asjadega tegeleda.
* Päev AHHAA keskuses oli tore ja huvitav. Saime teada palju uut. Oli tore klassikaaslastega aega veeta ja harjutada rühmatööd.
* Minu arvates oli tore, et AHHAAsse läksime. Programmi ajal sai palju nalja.
* Ei ole nii hullu tunnet, et sa õpid. Pealegi on väga mõnus, kui ei pea kell 7 ärkama ja jälle samasse kohta minema.
* Sellepärast, et see on huvitav ja nii jääb (vähemalt mulle) tarkus paremini külge.
* Mulle meeldis eriti see, et õppisin midagi. Näiteks, kuidas teha enesepääste sõlme ja kuidas kingapaelu õigesti siduda. Mul oli kokkuvõttes lõbus.
* Oli tore, et sain uusi paela sidumiseviise teada. Selliseid üritusi võiks koolis rohkem olla.



Arvamusi rühmatöö kohta:
* Rühmatöö oli meie grupis natukene ebaõiglane – mõned panustasid rohkem, kuid mõned vähem. Kuid lõpuks sai õnneks kõik korda.
* Tegime kõike koos, mõtlesime ja aitasime teineteist.
* Rühmatöös oli irooniat, aga kui see välja arvata, oli hästi.
* Õppisin rühmatöös paremini tegutsema.
* Rühmatöö läks ootustest paremini.
* Rühmatöö oli üllatavalt hea, me ei läinud tülli.
* Mulle meeldis, et ma ei olnud koos inimestega, kes kogu töö mulle jätaksid.

Matemaatikaõpetajad Pirgit ja Terje

•    „PATAREIJAHT“ 2016/ 2017 ON LÕPPENUD

"Patareijaht" käigus koguti kokku üle 1,1 miljoni patarei. Kogumisest võttis osa Eestimaal 424 kooli/lasteaeda ning üle 15 000 lapse.
Meie kooli 6.-8. klassi õpilased kogusid kokku 4798 patareid.
Tublimad kogujad – patareide arv:
Amity ja Rignes Hainsalu (6.b) – 2933
Susanne Lannes (6.b) – 557
Ludwig Buk (8.c) – 251
Kristjan Orav (7.c) – 213
Haldja Petter (6.c) – 171
Joosep Vall (7.b) – 146
Triinu Liisa Lota Umal (6.c) – 100

Tulime Tartumaal üldarvestuses 8. kohale ja koolide arvestuses 4. kohale.
Loosi tulemusel saab kinkekoti Unileverilt meie õpetaja Maris Allik. Õnnitleme!

Igasugune kampaania tekitab küll kõhklusi, (kampaania võitjaks tuli üks Tallinna lasteaia rühm, kes kogus 36 568 patareid?), aga tore ikkagi, et panustasime  keskkonna ja puhta looduse hoidmisesse.

Aitäh õpilastele ja õpetajatele! Loodetavasti kandub jäätmete sorteerimise harjumus edasi ka kampaaniavälisele perioodile.

Kaja Haljasmets,
geograafiaõpetaja

•    TARTU LINNA JA MAAKONNA KUNSTIOLÜMPIAAD

4. märtsil toimus Variku koolis Tartu linna ja maakonna üldhariduskoolide kunsti-olümpiaadi piirkonnavoor. Teooria vasta-miseks oli aega 60 min, küsimused olid kunstiajaloost, -kultuurist ja -sündmustest, teada tuli mõisteid, tunda pilte kunstnikest ja nende loomingust. Loovülesandeks oli maalitöö "See on minu kodupaik 100 aasta pärast". Kaasa tuli võtta graafilises tehnikas kodutöö, milleks oli illustratsioon proosa-teosele, näidendile või luuletusele. Teema oli pühendatud laste- ja noorte kultuuriaastale.
Meie kooli 9.a klassi õpilane Kristiina Theresa Kuusik saavutas 1. koha ja nüüd tuleb tal esindada Tartu linna vabariiklikul kunstiolümpiaadil.
Aitäh Kristiina Theresale suurepärase saavutuse eest!

Helle Laas,
kunstiõpetaja
***
Teooriaküsimused ei olnud minu jaoks rasked. Praktiline töö mulle ei meeldinud, kuna meile anti liiga suured pintslid väikese paberi jaoks ning teema "Minu elu 100 aasta pärast" ei inspireerinud maalima. Omaloomingulise graafilise kodutöö tegin Ed. Vilde "Pisuhänna" alusel.
Meeldis, et sain ennast proovile panna ja kogeda eksamile sarnast situatsiooni.

Kristiina Theresa Kuusik, 9.a

•    9. KLASSID RIIGIKOGUS

28. veebruaril käisid 9. klassid Tallinnas õppereisil. Tutvusime Toompea lossi ja seal töötava Riigikogu tegevusega.













Toompea lossi maketti uudistamas.

Rahvaasemikke turvatakse korralikult. Läbisime turvaväravad ja nii mõnigi pidi oma koti sisu ette näitama, sest läbivalgustamisel paistis üsna süütu asi, näiteks pinali sisu, ohtlikuna. Teleekraanidelt tuttavaid inimesi kahjuks ei kohanud, kuna sattusime sellisel nädalal Riigikokku, kus istungeid ei toimu ja saadikud kohtuvad valijatega.
Külastasime ka Tallinna raekoda, mis tänaseni täidab oma ajaloolist funktsiooni linna esindushoonena. Saime ülevaate Tallinna kui hansalinna juhtimisest. Tallinna sümboliks on raekoja torni tipus olev tuulelipp Vana Toomas. Praegune tuulelipp on tornis 1996. aastast. Originaal, 1530. aastast pärinev Vana Toomas asub raekoja muuseumis ja teda nägime üsna lähedalt.

Õpilaste mõtted:
Kõige pikem istung mis on olnud, kestis 36 tundi. (Arnold ja Robert, 9.b)
Istungisaalis on 120 kohta, kuigi Riigikogus on 101 liiget. (Gertu ja Artur, 9.b)
Riigikogus oli selline tunne, nagu oleksin minister. (Elza 9.a)
Raekoja kodanikesaalis on esimeses reas istunud Inglise kuninganna ja Jaapani keiser. (Annabel ja Cärolyn, 9.b)
Raekoja keldrikorrusel, kus praegu on muuseum, on vana kaev, mis täitub ka tänapäeval  veega. (Maria ja Maris, 9.b)
Hea oli Tallinna vanalinnas jalutada ning Tallinna tuvid olid samuti väga sõbralikud. (Kristiina Theresa ja Marian Lisbet, 9.a)

 

Tulevased riigikogulased

 Aime Rummel, ajalooõpetaja 


KOOLIVAHEAEG

18.-26. märts kevadvaheaeg

MÕNUSAT VAHEAEGA!
Foto: Astrid Lepik